dinsdag 7 juni 2016

Dooky

Twee weken geleden beviel mijn zus - tijdens de familiedag - van een nieuw familielid, een klein lief meisje: Marilou.

Al voordat dit kleine meisje werd geboren vroeg mijn zus of ik een zgn. Dooky wilde maken. Zo'n lap voor je kinderwagen van tricot, zodat de zon niet naar binnen kon schijnen.

Door alle drukte maakte ik hem pas nadat Marilou was geboren, maar hier is hij dan:


Ze wilde niet een al te erg meisjesexemplaar, dus maakt ik een zwart/wit/grijs versie van veertjes met groene lintjes.


Met klittenband zorgde ik ervoor dat hij oprolbaar werd.


Ik moet zeggen dat het een hele verademing was om weer een simpel projectje te maken, die ook nog eens snel af was.

Met een restje stof maakte ik nog een bunny. In de oren stopte ik stukjes plastic zodat hij knispert.



Ik haalde het patroon van de Dooky hier (omdat de blog van de maakster offline is, kan ik niemand bedanken). Als er iemand belangstelling heeft kan ik vertellen welke materialen ik heb gebruikt.

En het patroon van de Bunny vind je hier.

En dan hier in gebruik, bevestigd met Hema douchegordijnringen.





































4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke diy! Ik ben een complete leek als het op naaien aankomt, maar dit zou ik wel willen proberen! Het lijkt me leuk om een unieke gordijntje te hebben ipv zo'n standaard Dooky. Welke stof heb je hiervoor gebruikt? En hoe heb je die metalen ringetjes aangebracht in de stof?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...