maandag 11 april 2016

Nieuw leven

Elke keer vind ik de lente weer zo´n mooi seizoen, maar dit jaar des te meer.

Vorig jaar hebben wij een nieuwe tuin aangelegd. Elke cm2 grond, elke plant en elke klinker heb ik 10x overdacht en uiteindelijk heeft manlief (met hulp van nog meer anderen) een práchtige tuin aangelegd.

Salvia nemorosa 'Blauhugel'

Nooit gedacht dat ik - als boerendochter - met dit ogenschijnlijk kleine burgertuintje zo blij kon zijn. En voordelen heeft het, zo'n burgertuintje. Immers, elke plant ken ik bij naam en in één zaterdag is mijn hele tuin gesnoeid, geschoffeld en geveegd.

Leve het leven van een noordeling die naar het krappe westen ging.

Salvia nemorosa 'Blauhugel'

Verbena bonariensis (met op de achtergrond Stipa tenuifolia 'Ponytails' en gele narcissen)

De salie was tot de grond toe verdwenen, en kijk hem nu weer eens uitlopen. Ook de verbena zag er behoorlijk troosteloos uit. En dan nu die jonge scheuten. Zo mooi, zo wonderlijk!

De narcissen in de zon hebben hun mooiste tijd gehad.
Geranium 'Jolly Bee'

Deze plant werd te groot in de tuin van mijn schoonouders. Met veel plezier nam ik hem over. Tot twee weken geleden zag je helemaal niks aan de oppervlakte. Ik ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen.

Pennisetum 'Reborn'

Hydrangea 'Strong Annabelle'


De man scoorde gratis hout en is weer druk aan het zagen, kloven en stapelen voor komende winters.

Hydrangea paniculata 'Limelight'

Salvia nemorosa

Dat onze voortuin ooit helemaal een grindpad was is (helaas) nog steeds goed te zien in de tuin.

Lavandula

Oude grijze blaadjes en nieuwe groen blaadjes bij de lavendel. Op de achtergrond de narcissen.

Het nieuwe leven, zo fijn en zo wonderlijk om te zien.


Lekker naar buiten, in de schaduw van een olijfboompje.


Elke week weer verse snijbloemen in huis, oude snijbloemen in de container.



En kleine geitjes aaien op de kinderboerderij.

Ja, ik weet het zeker. Ik ben verliefd op de lente.


2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post. De lente is inderdaad zalig. Ik wordt ook blij van ieder nieuw blaadje dat ik ontdek, de schijnbaar dode takken waar weer leven in komt. Eindelijk :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...