maandag 8 februari 2016

Sokkenspel!

Wij allen thuis zijn fan van spelletjes. Zowel de man en ik als de kinderen. Er wordt hier dan ook veel gespeeld!

Een nieuw en favoriet dreumesspel is hier het sokkenspel. Ontzettend simpel en o zo leuk!


Ook een dreumes thuis die het heerlijk vindt om met jou als mama te spelen? Doe hier je inspiratie op.

Het spel is werkelijk waar heel simpel.

Je hebt nodig:
- 5 paar sokken 
- 5 bakjes

Bekijk samen de sokken. Wat staat er op? Een trekker of strepen? Ik benoem ook de kleur, ook al snapte hij daar eerst nog niet zoveel van. 

Daarna leg ik van elk paar een sok in een bakje. Ik gebruik een bakje om het overzichtelijker te maken voor hem. En laat hem of haar dan maar dezelfde zoeken zodat alle paren weer compleet zijn.


En natuurlijk gaat dat ook wel eens (expres) fout. 



En als dit goed gaat kun je het aantal sokken natuurlijk uitbreiden. Of expres eens twee sokken van hetzelfde paar in twee verschillende bakjes doen. Eens kijken of je dreumes dat doorheeft!

En onbewust ben je heel hard bezig met de ontwikkeling van het classificatievermogen, de gewoonte tot ordenen en aan het kleuren herkennen... Wat is dat spelen toch leuk! :-)



2 opmerkingen:

  1. Geniaal idee! :-)
    Hier sokken genoeg elke week, dus dat ga ik eens proberen ...

    Liefs

    Jo-Lynn
    http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee! Ook voor op de camping straks, ik neem sokken mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...