maandag 15 februari 2016

Patroon voor harembroekje in de maak!


De baby heeft nog nooit een zelfgemaakt kledingstuk van mij gekregen. Simpelweg doordat je met zo'n grote broer boven je geen gebrek hebt aan kleding.

Maar deze week kwam er dan eindelijk van: een zelfgemaakt broek speciaal voor hem!


 Het patroon tekende ik zelf. Een maat 68 die hij nu precies past! Na wat aanpassingen zit het patroontje perfect. Een harembroekje met een rond kruis en aan de zijkanten twee stroken.
Ik ben helemaal fan van het model!

De boord verdeelde ik in twee stroken die ik dubbel vouwde waardoor een tunnel ontstond voor een koordje. Het koordje kan naar buiten door twee knoopsgaten aan de voorkant.

Aan de zijkanten naaide ik strookjes contrasterende stof in de kleur van de boord. Deze moeten voor nep zakken doorgaan.

De onderkant zoomde ik om met een tweelingnaald.




En mijn modelletje lachte vrolijk mee!


Op dit moment ben ik het model aan het tekenen in maat 92 voor de dreumes. 
Mijn bedoeling is om dit patroon in maat 68 - 92 te maken en dan gratis online te zetten!

Ik heb hiervoor nog wel een aantal andere naaisters nodig die het patroontje voor mij willen testen. 
Word volger op Bloglovin of Instagram (klik hierop rechts in de sidebar) en houd mijn blog goed in de gaten als je benieuwd bent naar het patroon en/of mij wilt helpen met testen!




13 opmerkingen:

  1. Ooh zo mooi!!! En dat stofje <3 heel mooi met oker geel! Maatje 92 wil ik wel graag testen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk!ik ben opzoek naar het perfecte harembroekje voor mijn stevige dame in maatje 80/86.. dus wellicht het proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk!ik ben opzoek naar het perfecte harembroekje voor mijn stevige dame in maatje 80/86.. dus wellicht het proberen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leukk ik eil graag testen in maatje 80 voor mijn kleindochtertje met haar dikke bovenbeentjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om t testen! We hebben een kleintje in maat 62 en een in 92.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wil het wel testen voor mijn dochter maat 80!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik volg, zou best willen helpen nl. Erg leuk broekje. Heb hier ook nog net een maatje 92 in huis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tof broekje! Helaas geen kleine maatjes in de buurt....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien een brutale opmerking, maar mocht je kleiner willen tekenen dan eil ik die graag voor je testen voor ons zoontje dat volgende maand wordt verwacht. ��

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke reacties! Houd mijn blog in de gaten, binnenkort zal er meer nieuws volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jaa ik wil graag testen!! Maat 56 en maat 80/86 :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...